fancsucsul

Az internet teli van ruhaanyagból készült baglyokkal. Csak be kell írnunk a keresőbe a “textil bagoly” vagy a “bagoly szabásminta” szavakat, nem beszélve ezek angol megfelelőiről, és máris kismillió sereglik elénk a kerekszemű szárnyasokból. Ezúttal én is gyarapítom ezt a populációt egy általam készített babzsákbagollyal (fedőneve: Baboly).

Hozzávalók:

kellekek

Ezekre lesz szükségünk: egyszerű étkezési száraz fehérbab, tű, cérna, olló, varrógép a gyorsabb haladás végett, egy sötétebb és egy világosabb ruhaanyag, kevés filc vagy bőr anyag, két bagolyszemnek való kabátgomb, valamint a képen nem látható, de a szemek biztonságos rögzítéséhez használtam még két egyszerű, kisebb gombot, amik az anyagon belül maradtak.

Először szabunk, varrunk, aztán babozunk:

forma                    babok

Konkrét szabásmintával nem szolgálhatok, de a forma lényege (sok ilyet találni a neten), hogy egy csúcsos hagymaformát készítünk először. Én több cikkelyből varrtam össze, hogy szépen kihasasodjon. Az elöl lévő két cikkelyt vágtam ki a világosabb anyagból a bagoly hasának. A csúcsot később lehajtjuk, és hozzáöltjük a leendő hashoz, így kapjuk meg a csőrt. Legalul én egy ovális alakú anyagdarabbal zártam a formát (világossal), persze nem varrtam teljesen körbe, hiszen még ki kell fordítani és meg kell tölteni babbal!

További tippek:

emma felirat

Mivel a kis baglyot egy éves unokahúgomnak készítettem, és a textiljeim színét nem találtam elég lányosnak, rózsaszín filcből kivágott apró lábakkal és fülesbagolyhoz illő tollakkal díszítettem (látva, mekkora igénybevételnek lesz kitéve, most már bőrből csinálnám), valamint rózsaszín cérnával ráhímeztem a tulajdonos nevét a játékra. A piciknek egyébként is annál jobb egy játék, minél ingergazdagabb, ezért döntöttem már korábban a kétféle mintás anyag mellett is.

Utolsó simítások:

Ha mindennel készen vagyunk, jöhet a bab (ne töltsük teljesen teli, hogy tudjanak benne átrendeződni és zörögni a babszemek), és bevarrhatjuk a babzsákunk száját. Az utolsó varrást én nem rejtettem el, hanem a hímzett felirattal összhangban nagyon is láthatóan oldottam meg. Még egy elem, amin el lehet majd vizsgálódni Emmának. Kíváncsi leszek, mikor ébred rá arra, hogy a bagoly két füle közt át tudja dugni az ujjacskáját…

hattal

Vélemény, hozzászólás?

