Kedvenc dekorkozmetikai termékem a szempillaspirál: elképesztő, mennyit változtat a tekinteten akkor is, ha csupán ebből áll a sminkünk. Éppen ezért érdemesnek tartom, hogy energiát fektessünk annak a darabnak a felkutatásába, amivel leginkább kiemelhetjük pilláinkat. Jómagam sok időt és pénzt szántam erre az utóbbi fél évben – nézzétek meg, mire jutottam 🙂

Elöljáróban:  Annak ellenére, hogy szeretek sminkelni, nem szívesen költök erre vagyonokat. A maximum összeg, amit lelkiismeret-furdalás nélkül kiadok egy szempillaspirálra, 2000 ft; ha nagyon vágyom egyre, akkor esetleg lehet 2-3000 ft között. Tesztalanyaim tehát ebbe az árkategóriába esnek.

Egy kép arról, hogyan festenek a szempilláim természetes állapotukban:
Úgy hiszem, szerencsés vagyok, mert viszonylag dús, és közepesen hosszú pilláim vannak. Ám a spirálok valahogy mégsem működnek első vagy második húzásra, ezért a módszerem az, hogy egyet-kettőt tőtől húzok, aztán még kettőt-hármat középtől, majd, ha még szükséges, akkor félig csukott szemmel ejtek egy-két vonást a szempilla végén. Ezzel a béna spirálokból is ki tudom hozni a legtöbbet, ami azért jön jól, mert annak a híve vagyok, hogy ha már megvettünk valamit, akkor csak abban az esetben dobjuk ki, ha teljesen használhatatlannak bizonyult számunkra.

És akkor lássuk, amiket teszteltem:
Sorban: (a hivatkozásra kattintva megtekinthetitek adatlapjukat a kremmania.hu-n, ahol láthatjátok az összetevőiket, illetve mások tapasztalatait velük kapcsolatban)

+1

A bemutatás sorrendje egyezik azzal, amelyben ajánlanám őket – kezdve azzal, amelyiket legkevésbé – ám jelentős eltérés az első négyig nincs, illetve azt is figyelembe vettem, hogy mennyire váltják be, amit ígérnek, s milyen az ár/érték arányuk. (Klikk a képekre a nagyításhoz.)

8. Max Factor False Lash Effect Fusion (black)

A legfőbb indok, amiért a sor végére tettem ezt a spirált, hogy szerintem iszonyatosan drága ahhoz képest, amit tud. A parfuplaza.hu-ról 3900 ft-ért rendelhető, én akciósan jutottam hozzá 2500 ft-ért. Elméletileg dúsító és hosszabbító egyszerre, ebből csak a dúsítást tapasztaltam. Ami mellette szól, hogy tartós, illetve nagyon szépen választ szét – a keféjét meg is fogom tartani erre a célra. Eredmény:

7. Maybelline Illegal Length (black)

Ezt a spirált véletlenül próbálhattam ki egy barátnőmnél a hétvégén, így lehet a második darab a listán, ami túl drága (2600 ft), és nem funkcionál megfelelően. Hosszabbítást ígér, nekem ez is inkább csak dúsít, ám legalább szintén tartós. Eredmény: 

6. Avon Supershock Max (black)

A kefével kicsit nehezen boldogultam, kezdetben túl sok festéket vitt fel, így hajlamos volt a szempillák összetapasztására. Tényleg dúsít, és olyannyira tartós, hogy még lemosóval is meg kell szenvedni azért, hogy lejöjjön – nem igazán szeretem, ha ilyen nehezen lehet megszabadulni a festéktől. A legutóbbi katalógusban nem találtam meg, én 1000 ft körüli összegért vettem vaterán; ennyit megért. Eredmény: 

5. Essence 2in1 Volume (black)

 
Amikor elkezdtem szemezni azokkal a spirálokkal, amiknek feje kétféle módon tekerhető le, próbaképpen ezt vettem meg először, ugyanis ez volt a legolcsóbb (895 ft). A look1 és a look2 használat között csupán az a különbség, hogy a look1 esetében a kefét áthúzzuk azon a vékony csövön, amit láthattok a képen, így sokkal kevesebb festék marad rajta. Az ígéret: look1-gyel természetes dúsítás, look2-vel extra dúsítás. Ehhez képest a look1 kefe szinte semmit nem visz fel, inkább az alsó pillák kiemelésére használható, illetve arra, hogy a look2 használata után kicsit szétválasszuk a felső pillákat, ugyanis utóbbi kefén már túl sok festék marad, és összetapaszt. Elkélhet a szempillafésű is, ám végeredményben dúsít, kicsit hosszabbít is – csak ezért került a Supershock elé. Tartóssága nem az igazi, néhány óra múltán elkezd leperegni. Használható, de ezt sem venném újra. Eredmény: 

4. Yves Rocher Beauty (brown)

Natúr sminkhez szeretek barna spirált használni, igazán lággyá varázsolható vele a tekintet. Ez az Yves Rocher darab dúsít, és picit hosszabbít is, tartós, mégis könnyű lemosni, így hamar kedvencemmé vált. A képen is látható, hogy nem kevés festék marad a kefén, mégis jól eloszlatható pár húzással. 1650 ft-ért kapható, van fekete változata is – azoknak ajánlom, akik a természetes pillákra esküsznek. Eredmény: 

3. Maybelline Volum’Express Lift Up (black)

A dobogó harmadik helyét azzal érdemelte ki ez a spirál, hogy egyszerre dúsít és hosszabbít, tartós, az eredmény pedig természetes. Nem marad túl sok festék a kefén, könnyű eldolgozni, nem tapasztja össze a pillákat. Bolti ára 2200 ft körül van, de a Maybelline termékek sokszor akciósak, én is így vettem 1800 ft-ért. Eredmény: (csak a felső pilla festett) 

2. Max Factor Eye Brightening (for hazel eyes – black gold)

Nemrég került forgalomba nálunk ez a spirál, ami papíron dúsít, és a benne található fényvisszaverő pigmentek segítségével kiemeli természetes szemszínünket. Négy árnyalatban kapható: kék -, zöld -, barna -, és zöldesbarna színű szemhez; én a legutóbbit választottam, mert ahogy észrevehetitek, kicsit nehéz meghatározni, milyen árnyalatú az enyém 🙂 Sajna ebben nem segített ez a spirál sem, viszont azt kell mondanom, nagyszerű kozmetikumról van szó. Mindegyik árnyalat fekete, konkrétan ebben egészen apró arany csillámok vannak, amiket kicsit láthattok a képen is. Valóban dúsít, szétválaszt – a kis szilikonkefe szuper, könnyű használni, elér minden pillát, nekem hosszabbít is, tartós, mégis könnyű lemosni még vízzel is. Eredeti ára 3000 ft körül van, én 2200 ft-ért vettem akciósan. Az augusztus-szeptemberi 150 pontos dm kuponfüzetben található 25%-os Max Factor márkajokerrel még beszerezhető ennyiért. Én szívem szerint újravenném, de majd alább kiderül, miért nem fogom. Eredmény: 

1. Rimmel Glam’Eyes Day2Night (black)
 

No és akkor jöjjön az a darab, aminek esetében nem kamu a műszempilla-hatás. Ugyanúgy működik, mint az Essence 2in1 Volume, csak itt az egyik tekerés hosszabbítást, míg a másik dúsítást ígér. Működik is, az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy kezdetben nagyon nehéz használni, mert a volume kefén rengeteg festék marad, és ez a spirál a leginkább hajlamos arra, hogy összeragassza a pillákat, úgyhogy a szempillafésű használata elengedhetetlen mellette. Amikor kezd kicsit száradni, javul a helyzet, de továbbra is óvatosnak kell lenni, és bizony szükséges kitapasztalni egy tuti módszert, amivel a legszebben felvihető. Nálam ez az lett, hogy először a volume módot használom két rétegben, aztán a length-et egyszer tőből, aztán középtől és a végekre annyiszor, ahányszor szükségesnek érzem a szétválasztáshoz, de itt is meg kell találni a pontot, ahonnan a folyamat szempillafésűvel folytatandó, különben az ellenkező hatást érjük el, s összetapadnak a pillák a sok festéktől. Az indok, amiért mégis ez lett a kedvencem, az, hogy ha a művelet sikeres, óriáspillákat kapunk, amik mind szemhéjpúder mellett, mind önmagukban igazán drámaivá teszik a tekintetet. Szintén tartós, sminklemosóval egyszerűen lejön. Eredeti ára 2200 ft, én 1650 ft-ért jutottam hozzá akciósan. Eredmény: 

Végül pedig jöjjön a feketeleves, avagy miért nem fogom újravenni egyik spirált sem, talán az Yves Rocher kivételével. A PETA honlapján elérhető lista szerint az Avon, a Max Factor, és a Maybelline is tesztel állatokon, vagy használ olyan összetevőket, melyeket állatokat tesztalanyként használó vegyipari egységektől vásárolnak. Gondoljunk bele: fontos számunkra, hogy szempillaspirálunk ne irritálja a szemünket, ezt hát ki kell próbálni valahogyan. Hogy felmérjék, egy-egy összetevőből mekkora mennyiség okoz károsodást, azokat közvetlenül csepegtetik a tesztállatok, általában nyulak szemébe, míg ezek meg nem vakulnak, és közben esélyük sincs, hogy bármilyen módon elkerüljék vagy enyhítsék (pl. dörzsöléssel) a fájdalmat.

Nekem nem ér meg egy nyúl szenvedése annyit, hogy szebbnek érezzem magam, főleg, hogy rendelkezésre állnak cruelty-free kozmetikumok is. Természetesen mindenkinek szabadságában áll dönteni erről. A Rimmel, az Yves Rocher és az Essence nem szerepel egyik listán sem; rákeresve azt találtam, hogy saját bevallása szerint a Rimmel – bár ellenzi az állatkísérleteket – tesztel állatokon, ha szükséges, illetve a Rimmelt gyártó Unilever cég rajta van a PETA tiltólistáján. Az Essence nyilatkozata szerint nem tesztel állatokon, első körre én sem találtam semmi érdemit ennek ellenkezőjéről velük, vagy a gyártó Cosnova GmbH-val kapcsolatban. Az Essence 2in1 Volume spirál egyszerűen nem vált be, illetve próbáltam már korábban egy másikat is, amivel így jártam, de szerencsére gyártanak eleget, olcsón 🙂 Ami az Yves Rocher-t illeti, különböző információkra bukkantam, de úgy néz ki, ez is cruelty-free márka.

Nos, remélem, többetek számára hasznosnak bizonyul a poszt valamilyen szempontból – sem reklámot nem szerettem volna csinálni a bejegyzés háromnegyedével, sem antireklámot a végével, bár a kettő határai összefolynak, hiszen mindent egybevéve csak az első 4 spirált ajánlanám megvételre. Saját preferenciáim alapján (legyen viszonylag olcsó, de jó minőségű, és cruelty-free) pedig az Yves Rocher Beauty az egy, ami maradhat 🙂

Reklámok

2 responses »

  1. Réka Szalóki szerint:

    Hú, ez nagyon tetszett! szerintem venni is fogok egy YR-t, már a poszt közben is ez volt a szimpatikus! Nekem még lenne egy kérdésem: hogy kell használni a szempillafésűt? festés előtt, után vagy közben?

    • anordess szerint:

      🙂 Én utána szoktam, a fogas résszel csak fel-le fésülni, a kefés résszel pedig jobbra-balra is közben. (Vicces mondat lett :D) De a közben is jó ötletnek tűnik, bár azért szoktam utána, mert akkor már úgy látom, hogy nem kell több festék, de lehet még szebb lesz az eredmény, ha közben is van egy kis fésülés 🙂 Ki is próbálom majd!

Vélemény, hozzászólás?

